LUSTRUM ACTIVITEITEN

De Huiskamer bestaat vijf jaar!

Op 16 december 2011 opende burgemeester Renkema de Huiskamer. Sinds die tijd is er veel gebeurd vooral in de mooie, verrassende, ontroerende en soms ook moeilijke ontmoetingen.

Ons lustrum vieren we met verschillende speciale activiteiten.

De eerste was een goed bezochte High Tea op 26 oktober. Elders op de website delen we met een foto-impressie graag iets van deze warme en vrolijke ontmoeting. We genoten van heerlijke hapjes, een gepassioneerde vertelster en natuurlijk ook van elkaar.

Op 18 november organiseerden we een stamppotmaaltijd voor de trouwe gasten vanaf het eerste uur, die daarvoor persoonlijk waren uitgenodigd. Het was een “ouderwetse” Huiskamermiddag. Genieten van het samenzijn en heerlijke Hollandse winterkost.

Samen met veel vrijwilligers van verschillende kerken heeft de Huiskamer zich voorbereid op de Kerstwandeling op 16 december. De Huiskamer onderging daarvoor een metamorfose tot een oosterse herberg, U weet misschien wel; waar eens geen plaats was voor een hoogzwangere Maria. Een jaar geleden mochten we 360 deelnemers ontvangen met warme gastvrijheid en een overvloed aan lekkere hapjes. Dit jaar konden we ook originele oosterse gerechten aanbieden.

In het voorjaar van 2017 organiseren we filmavonden speciaal voor jongeren, een speurtocht voor de schooljeugd, en een openlucht muziekfestival voor en door (vooral) Nijkerkers.